O motor das Rías Baixas leva 20 anos esperando a súa ampliación

Hai 20 anos, o Concello de Vigo anunciou que ía facilitar 400.000 metros cadrados de chan industrial en Matamá para ampliar Citroën. Así o contaba A Voz o 27 de xaneiro do 2001. Era o que viña reclamando o motor económico das Rías Baixas para acomodar a súa propia factoría e as industrias auxiliares. A día de hoxe, á actual PSA séguelle interesando ese proxecto, que aínda non se levou á práctica. A clave para entender o atraso reside nos problemas urbanísticos que arrastra a cidade e, en particular, a anulación do Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) do 2008 por parte do Tribunal Supremo.
A ampliación de Balaídos quedou no aire, do mesmo xeito que outros moitos proxectos. O novo plan urbanístico segue sen estar aprobado aínda, pero o grupo PSA non perdeu a esperanza de dispor deses terreos para reforzar a súa planta. Así o lembrou recentemente o director do centro, Ignacio Bo. A Zona Franca aínda ten o plan sobre a mesa. O seu delegado, David Regades, indicou recentemente que «retomaremos» o proxecto de ampliación. Hoxe está máis difuminado: é menos espazo en Matamá e prevese tamén no polígono de Valadares. Hai dúas décadas, Citroën empezou a aumentar velozmente a súa produción fabril en Vigo. Naquel momento, mesmo se suxeriron na cidade proxectos para tender unha liña férrea sur que comunicase a factoría de Balaídos con Bouzas. A exportación de coches ía ben e Vigo empezou a bater marcas de vehículos saíndo da cadea. No 2000 fabricara 436.000 vehículos e empregaba a 10.600 traballadores. Desde 1996, o país crecía economicamente e a bonanza durou ata que estalou a burbulla.

SEGUIR LENDO: La Voz de Galicia

Fecha publicacion: 
2021-01-26 13:00:00
Subir