
Entre Meicende, a refinaría de Repsol, o pequeno núcleo de Borroa e a autovía do porto exterior (AC-15) existe unha bolsa de chan empresarial pendente de desenvolver na que os terreos son, na súa maioría, propiedade de Acciona Biocombustibles e a Sociedade de Xestión de Activos Procedentes da Reestruturación Bancaria, Sareb, o coñecido como banco malo. Esta última entidade mantivo contactos co Concello de Arteixo durante estes meses para tentar impulsar este desenvolvemento. O alcalde, Carlos Calvelo, explicou, ao ser preguntado por estas negociacións, que a principal condición que impón o Goberno local para esta iniciativa é que se constrúa a ligazón de Meicende, unha conexión entre a AC-15 e a estrada de Pastoriza (AC-415), que depende do Ministerio de Transportes. ?Se non hai ligazón de Meicende, non imos permitir ningún desenvolvemento de chan?, advertiu o rexedor.
O motivo que aduce Calvelo para condicionar este desenvolvemento industrial a esta infraestrutura viaria é que non quere ?máis tráfico? no núcleo de Meicende, que xa rexistra unha intensidade media diaria superior aos 10.000 vehículos, entre os que se atopan numerosos camións que entran e saen da refinaría de Repsol. A ligazón, segundo indica o alcalde, permitiría desviar o tráfico pesado existente e o que se xeraría co novo polígono. Ademais, o impulso desta bolsa de chan incluiría a construción dunha estrada entre a avenida do Butano e a ligazón de Meicende. Esta actuación asumiríana os propietarios dos terreos.
O proxecto da conexión entre a AC-15 e a AC-415 acumula unha longa tramitación administrativa. O Goberno local arteixano solicitou formalmente a obra en setembro de 2011 e non foi até tres anos despois, en 2014, cando se aprobou o inicio do expediente para poder construílo. O proxecto de trazado da ligazón non se coñeceu até maio de 2015. A proposta deseñada por consistía na construción dun acceso á autovía de Langosteira desde a estrada de Meicende e Pastoriza, con dúas rotondas neste último viario. O custo estimado era de 8,5 millóns de euros.
Seguir lendo: La Opinión Coruña